Πώς οι ρυθμίσεις του GDPR θα επηρεάσουν το στόλο σας.
Από τις 25 Μαΐου 2018, οι εταιρείες σε ολόκληρο τον Ευρωπαϊκό χώρο θα πρέπει να εξασφαλίσουν ότι είναι σύμφωνοι με τον κανονισμό για την προστασία προσωπικών δεδομένων (GDPR). Αυτοί οι νέοι κανονισμοί θα έχουν τεράστιο αντίκτυπο σε όλους τους κλάδους, ιδίως όσον αφορά τον στόλο αυτοκινήτων.
Θέλαμε να διερευνήσουμε τους τρόπους με τους οποίους η GDPR θα επηρεάσει τον στόλο σας. Ωστόσο, πριν ξεκινήσουμε, θα βρείτε παρακάτω κάποιες περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το τι ακριβώς είναι το GDPR και πώς δημιουργήθηκε.
Τι είναι το GDPR;
Το GDPR είναι ο Κανονισμός Γενικής Προστασίας Δεδομένων. Στόχος του είναι να μεταρρυθμίσει τον νόμο περί προστασίας δεδομένων του 1998 και να ενισχύσει τα δικαιώματα προστασίας των δεδομένων όλων των ατόμων που ζουν στην ΕΕ. Το GDPR θα αντικαταστήσει τώρα την παλαιότερη νομοθεσία και θα εισαγάγει αυστηρότερα πρόστιμα για μη συμμόρφωση και αυστηρότερους περιορισμούς όσον αφορά τον τρόπο χειρισμού των δεδομένων των πελατών.
Πώς θα επηρεάσει αυτό το στόλο σας;
Οι ειδικοί προβλέπουν ότι μέχρι το 2020, το 90% των οχημάτων θα συνδεθεί με φορητές συσκευές όπως τα smartphones. Πολλοί οδηγοί χρησιμοποιούν ήδη τα τηλέφωνά τους ως sat nav ή για τον προγραμματισμό ταξιδιών και η ανταλλαγή αυτών των δεδομένων έχει γίνει ο κανόνας. Ωστόσο, για τους φορείς εκμετάλλευσης στόλου αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν στοιχεία βάσει τοποθεσίας στα οχήματά τους, αυτό πρόκειται να γίνει πρόβλημα. Θα πρέπει να καθορίσουν τη διαφορά μεταξύ συλλογής δεδομένων προς το συμφέρον των οδηγών τους και συλλογής δεδομένων προς το συμφέρον της επιχείρησής τους. Αυτό σημαίνει ότι εάν ένας στόλος χρησιμοποιεί γεωγραφική θέση για να βεβαιωθεί ότι οι οδηγοί δεν παίρνουν μεγαλύτερες διαδρομές από ό, τι χρειάζονται, ο διαχειριστής στόλου ή η ομάδα πωλήσεων θα πρέπει να εξηγήσουν πλήρως πώς θα χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα τους. Ο οδηγός πρέπει στη συνέχεια να συγκατατεθεί για τη συλλογή των πληροφοριών αυτών. Εν ολίγοις, μια επιχείρηση που διαχειρίζεται ένα στόλο πρέπει να είναι σαφής σχετικά με τα δεδομένα που συγκεντρώνουν και γιατί. Θα υπάρξουν αρκετές βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες ενοικίασης και χρηματοδοτικής μίσθωσης.
Αυτά περιλαμβάνουν:
- Ποιος είναι υπεύθυνος για τυχόν παραβιάσεις δεδομένων, όταν οι οδηγοί δεν καλύπτονται από τη σύμβαση μίσθωσης.
- Οι εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων θα πρέπει να προσδιορίσουν ποιος είναι ο πελάτης τους.
- Αν ήταν η εταιρεία μίσθωσης και χρηματοδοτικής μίσθωσης, ποιοί είναι οι στόλοι τελικού χρήστη ή οι οδηγοί αυτοκινήτων της εταιρείας;
- Η απενεργοποίηση δεδομένων οχήματος και οδηγού στο τέλος μιας σύμβασης ή μίσθωσης.
«Τα συνδεδεμένα δεδομένα αυτοκινήτων θα αλλάξουν θεμελιωδώς την ενοικίαση αυτοκινήτων. Έχουμε πολύ δρόμο να προχωρήσουμε, αλλά πρέπει να αλλάξουμε την οπτική γωνία του καθρέφτη πίσω στη χρήση δεδομένων για να προβλέψουμε το μέλλον και να προχωρήσουμε από μια εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης που παρέχει πληροφορίες διαχείρισης σε μια εταιρία δεδομένων που μισθώνει οχήματα ».
Τι μετράει ως προσωπικά δεδομένα;
Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς GDPR, τα προσωπικά δεδομένα είναι οποιαδήποτε πληροφορία που σχετίζεται με έναν προσδιορισμένο ή αναγνωρίσιμο άνθρωπο. Αυτό περιλαμβάνει διευθύνσεις IP από τους υπολογιστές τους, οικονομική θέση, γεωγραφική θέση, προηγούμενες πληροφορίες οδήγησης και πολλά άλλα.
Πότε μπορείτε να επεξεργαστείτε τα δεδομένα στο GDPR;
Οι υπεύθυνοι επεξεργασίας των δεδομένων των καταναλωτών πρέπει να διασφαλίσουν ότι γίνεται επεξεργασία με διαφανή τρόπο. Πρέπει να υπάρχει ένας σκοπός για αυτήν την επεξεργασία δεδομένων και, μόλις ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, τα δεδομένα πρέπει να διαγραφούν.
Ποια είναι τα πρόστιμα για παραβίαση των κανονισμών GDPR;
Οι εταιρείες που παραβιάζουν τους νέους κανονισμούς μπορούν να περιμένουν πρόστιμο έως 4% του ετήσιου παγκόσμιου κύκλου εργασιών τους ή 20 εκατ. Ευρώ, όποιο από τα δύο είναι το υψηλότερο ποσό. Το πρόστιμο 4% βασίζεται στον κύκλο εργασιών, όχι στο συνολικό κέρδος.
Τι συμβαίνει εάν συμβε’ι παραβίαση δεδομένων;
Θα είναι δική σας ευθύνη να ενημερώσετε την αρχή προστασίας δεδομένων σας για τυχόν παραβίαση δεδομένων που θέτει σε κίνδυνο τις προσωπικές πληροφορίες των πελατών σας εντός 72 ωρών από τη στιγμή που θα το γνωρίσετε. Για την Ελλάδα, η αρχή είναι η
Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Ωστόσο, προτού αφήσετε το ΑΠΔΠΧ να γνωρίζει την παραβίαση, πρέπει να ενημερώσετε τους πληγέντες. Αν δεν τηρήσετε την προθεσμία των 72 ωρών, τότε η εταιρεία σας θα επιβαρυνθεί με ποινή έως 2% του συνολικού κύκλου εργασιών ή € 10 εκατομμύρια, όποια είναι μεγαλύτερη. Θυμηθείτε όμως ότι αυτοί οι νέοι κανονισμοί GDPR θα ισχύουν όχι μόνο για την ίδια τη χώρα, αλλά για όλους όσους προμηθεύουν αγαθά και υπηρεσίες σε μια χώρα της ΕΕ.
Τι νομίζετε;
Είστε προετοιμασμένοι για το GDPR ή είστε οι πρώτοι που έχετε ακούσει για τις αλλαγές του κανονισμού;
Εάν προετοιμάζετε, ποιες ενέργειες έχετε ήδη λάβει για να βεβαιωθείτε ότι η εταιρεία σας συμμορφώνεται;
Είμαστε πάντα εδώ για να μοιραζόμαστε συμβουλές, νέα και πληροφορίες από τον κόσμο της προστασίας προσωπικών δεδομένων κατά τη διαδικασία ενοικίασης αυτοκινήτων.